måndag, januari 26, 2015

Mot Skellefteå

Imorgon är det dags för min första jobbresa utanför kommunen, än så länge har jag bara kört runt inne i Umeå och en sväng till Sävar, men nu ska jag till Skellefteå, och på sommaren tar det lite mer än 2 timmar, nu är det oerhört dåligt väder, det har snöat hela dagen och vägarna är som tvättbrädor plus att det är tydligen tusentals renar på vägarna.
Nej jag överdriver inte, det har skett många olyckor sista veckan, och en bil körde ihjäl hela 8 renar, så jag är orolig för att åka så långt, jag ska åka 3 timmar innan, men med tanke på att på sträckan Holmsund Umeå kör folk på sommaren i 90-100, och idag gick bilkön hemåt i 60 så undrar jag om det ens räcker att åka kl 7 när jag börjar 10.

Ni får alla hålla tummarna för mig, och de som är troende får gärna be för  mig och bilen, att vi ska färdas i trygghet.

Inga kommentarer: