söndag, januari 06, 2008

En frys är beställd

Igår beställde vi en ny frys,ska bli så skönt att kunna ta ut isbitar,persilja mm ur en frys i köket,och inte behöva gå ner i källaren hela tiden.
Det är en bra frys,med genomskinliga fack så man ser vad som är i,och inte behöver dra ut varenda låda som en galning,plus att man inte kan tappa lådorna på foten,för de stannar till , om man vill dra ut dem helt så ska man dra utåt uppåt.
Länsgt uppe är en liten smal hylla som blir helt perfekt för just som jag sa : isbitar och persilja,som jag använder ofta,och som brukar busa och gömma sig bakom wok grönsakerna eller nåt annat.
Dessutom är lådorna hela i botten och baktill,den gamla frysen hade bara ett sorts gallerlådor,så att - just det ! den berömda persiljan föll ut,och trycktes in bakom lådan,och jag väste när lådan inte gick att få in.

På tisdag eller onsdag ska den komma,så då får vi hämta den i stan.
Den affär vi först skulle handla i stängde redan kl 13 på lördag, ja där gick de miste om en affär,haha så kan det gå om man inte har kundservice.
De flesta som köper så dyra varor som frys eller spis vill nog inte göra det på kvällen när de jobbat heltid,utan på lördan när de sovit ut i lugn och ro.

Jag frågade om det gick att pruta på priset,men det gick inte,då bad jag att få en bonus på köpet,och jag fick 3 flaskor med smak till Soda streamern =)
Värt 147 kr faktiskt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej vännen!
Blir så glad åt dina inlägg. Tänk du får mig alltid att le och skratta och det är underbart. Fram för fler bloggar som din Samara. Härligt med ny frys. Vår har bara hyllor utan lådor och du kan inte ana hur många intressanta misstänkta små frostiga paket jag brukar hitta längst in. Fast nu tror jag faktiskt vår frys håller på att lägga av för den har börjat gurgla så konstigt - slup eller så håller den på att äta upp alla mina små mystiska förpackningar. Ha det gott vännen!