torsdag, juli 24, 2008

Bloggen funkar igen.

Det var så konstigt igår,jag kunde logga in,men jag kunde inte skriva inlägg.
Vi tog en tripp till Ikea och köpte en hel del bra saker för en ganska låg penning.
Sen var vi in till stan och shoppade, men Elis ville inte följa,så han var hemma med farmor och farfar.

Vi besökte flera loppisar, jag köpte 2 blusar för 70 kr , några böcker och serietidningar.
Och så kunde vi inte motstå jättebullarna, de som är som en hel assiett i storlek, men vi har kvar ur dem än.

På kvällen spelade vi Cluedo,jag fattade inte riktigt reglerna, men jag får ta revanch nån annan kväll.
Idag var vi till Jönköping till min låtsasmormor.
Hon har en så fin lägenhet,och hon visade ett album hon scrappat på 60 talet.
Vi åt lunch nere i hamnen, pasta med oxfilé och kantareller, mums.
En lastbil kom ut på piren och lyfte upp en båt ur vattnet, det skådespelet lockade många åskådare.
Efter det besökte vi Rosariet, en stor park med massor av blommor och levande sköldpaddor i en damm.
Jag doppade benen i Vättern, och så kollade vi på utsikten från stadsparken, en mycket lyckad dag.
Sammanlagt sen semestern började i söndags har vi kört ca 150 mil.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad mysigt att resa runt så där! Hoppas ni gör fina fynd! Passa på att bada i havet nu då det är så varmt väder! :D