söndag, juli 27, 2008

Fladdermus och en familj full av bus

Vi har så kul att jag hinner inte skriva ens.
I fredags var vi till Älvborgs fästning ,det är så vackert därute,och det är gratis skådespel också med karaktärer från 1700 talet.
Vi satt uppe vid kanonerna och åt vår medhavda matsäck när jättestora fraktskepp passade bara en bit ut.
När vi kom in i land igen så såg vi Paddan som bogserade en segelbåt !
Det såg jättekul ut, och så lösgjorde de tampen och seglebåten gled mot kajen, Paddan gasade vidare med alla turisterna.
Sen hittade vi en dvd affär , Movieline, med filmer från 18 kr ,och dvd boxar från 99 kr, såna som kostar över 400 annars, flååås, så vi shoppade lite.

På kvällen var vi till Liseberg och det blev så vackert när det var mörkt, och vi åkte bland annat Parishjulet då, otrolig utsikt och jag såg en ledbuss där uppifrån.
När vi blev hungriga åt vi på Burger King, gled hemåt genom natten med vår bil stax efter 12 slaget, det är sån frihet att ha bil med på semestern.

I går var jag och min snygging till loppisar, sonen ville såklart inte följa, vi gick runt i flera timmar, det var stekande hett,och som att vara utomlands.
Det förstärktes av alla kvinnor med sjalar,och alla utländska språk som hördes, jag rekommenderar Kvibergs loppis varmt, helt underbart.
jag köpte bland annat en indisk film för 50 kr, med engelsk text,och så åt jag en langos.

På kvällen var vi bjuden till min mans syster på middag, det var mycket gott och trevligt, efter maten släppte hon ner en stackars mördarsnigel på kolen i grillen, frid vare med snigelns minne.
Så tog vi en promenad till min mans brors hus ,det tog ca 20 minuter dit,och oj så många sniglar på gångvägen, det var massssor,ochså kom en fladdermus och fladdrade omkring,jag har aldrig sett en på riktigt förr,så det var jättemysigt att få se.
Min svägerska med familj har verkligen mycket hyss för sig, plötsligt fäktades far och son med träpinnar, det hoppades och jagades, ja vi hade en mycket rolig promenad.
Men vi är inte vana att gå så mycket, min stackars Claes fick skavsår.

Idag var vi till Marstrands fästning, det tar bara några minuter för båten att köra över dit, det är väldigt mysigt med smala gränder, men huuu för att vara tidningsbud där i de branta backarna.
Vi åt grekisk kycklingsallad nere vid hamnen.
På väg hem körde jag,och litade på GPSen ,men helt plötsligt så hamnade vi i en bilkö till en färja !! Snacka om förvåning,efter en överfart på några minuter där med så var det bara att gasa hemåt svärisarna.

Middag åt vi alla fem ute på en annan ö, = färja igen, den här gången med deras bil,och en lång överfart på ca 15 minuter.
men det var värt det, för det var så vackert därute, och jag åt hmm Cesarsallad, ja kyckling är så gott.
Till efterätt åt jag bananasplit med bland annat körsbärs glass, helt ljuvligt med små körsbärsbitar i.
När vi kom hem spelade vi cluedo, och nu är jag sååå trött men nöjd, vi har innehållsrika dagar, mycket att tänka tillbaks till när jag delar tidningarna i snöstorm sen i vinter.

Inga kommentarer: