söndag, september 07, 2008

Äntligen ! Lite scrappade sidor




Nuuuu Christina,(och alla andra såklart) får du se sidan jag gjorde med dig, jag har lovat det i över en månad ju, och så en sida när Britta och Bengt träffade vår lilla Sasha första gången + en sida med min snygging Claes.
En anledning att jag är så slö på att visa vad jag gjort är att först ska jag fota, uppfrån är det bästa säger alla,då blir det inte snett.
Sen ta in bilderna i datorn, och konstatera att det är snett ändå,suck.
Klippa till bilderna så de inte är superstora och tar upp hela skärmen,och sen ladda upp, puuuh.
jamen hur gör alla andra, som fotar sina sidor så raka och fina, och så ser man alla detaljer tydligt, och kan läsa all text osv, som det är nu ser man knappt lilla musen i hörnet under Britta o Bengt, är det nån som har tips på hur man fotar sidor i 30 x 30 cm så vill jag gärna veta.

2 kommentarer:

Carola sa...

Söta sidor du gjort Anna.
Jag e inge vidare på att fota lo'sar heller. Men jag gör dem raka o någelunda fina i ps.
Har du det programmet?
Använd isf tekniken skeva.
Dra i prickarna tills den är rak och klicka enter.
Klart!!

Tinto sa...

Jag fotar uppifrån, sen öppnar jag dem i paint och förminskar dem med 50%. sen skär jag bort sidorna som sticker ut utanför lo'n (en bit av bordet tex) - vänder bilden uppochner - skär bort sidorna - och vänder tillbaka den. sparar.

laddar upp i photobucket, trycker på auttoredigera, och sen förminskar jag till 500pixlar :D