söndag, november 27, 2011

Veckans citat


Under veckan var jag till Vindeln för att jobba, och passade på att hälsa på min kompis Dolores, hennes katt var mest intresserad av att sova, det ser såååå skönt ut när en katt sover.

Jag har varit med om en hel del under veckan,och hört många saker, ibland bara en mening, ibland en hel konversation.
Här är det bästa av veckan, jo jag sitter och antecknar i smyg ;)

Rösten av en tonårstjej på biblioteket i Vindeln ( med ett trött tonfall och riktigt bred dialekt )
- Sluta ta mä mellan bena !
( vem gjorde det,och varför, man kan ju undra )

Kille i ca 19 års åldern till kille i ca 24 års åldern på Max i Skellefteå :
- Så du ha´ en 3 kronor tröja på dä´ ?
kille med 3 kronor tröja : - ja som du se´ !

Röda Korset Skellefteå, kvinna till en annan : jaså du är här, ja det är vi med, och vi ska fika sen.
Kvinna nr 2 , pekandes på en man : - jaha,så det här är din man ?
Mannen som inte är i sällskap med dem : va ???
Kvinna 1: haha, nääää, karln är hemma, jag är ju här med henne ! ( pekandes på en annan kvinna )
Kvinna nr 3 : ja jag är inte heller hennes man ,hahaha.
Kvinna nr 2 : jaså, är det här en helt okänd karl ?
mannen går därifrån.

Kvinna på bibloteket i Umeå : Nästa vecka ska jag till Irkutsk !
Man : var ligger det ?
Kvinnan : i tjottahejti, haha, ja det är många timmars flyg från Moskva, långt borta.

Biblioteket i Umeå igen, man talandes i mobil : Ja jag är FRISK nu, ja jag är HELT FRISK !! ( undrar vad han hade lidit av , han lät så glad )

Fortfarande bibblan , äldre förvirrad herre pratar rakt ut i luften:
- Kristen tro ! Kristna skivor i hemmet, kristen tro. Har du kristen tro idag ?
Kristna skivor i hemmet, kristen troooo, kristna skivor i ... äh, i .. i skivor ?
Kristen troooo, kristna skivor i .... ääh, kristna skivor !

Jag på Mcd i Umeå, låååång kö, tränger mig fram med en tiokrona i handen och säger till mitt favoritbiträde : Maria ! jag har superbråttom , en cheese !
Maria vänder sig blixsnabbt om, tar en cheese och räcker fram, samtidigt som hon räcker fram andra handen för att ta tian, jag räcker tian med en hand, tar burgaren med den andra, säger tack och skyndar ut, hela kön stirrar på mig.
( Det blev min lunch den dan, och jag kom bara en minut för sent till intervjun jag skulle ha, men fick äta medan jag jobbade , ibland är det stressigt värre )
Folk gör ju så på Ica ständigt när de bara köper tidningen, lägger fram pengarna och skyndar förbi, och det funkade på Mcd också :)

1 kommentar:

Marja sa...

Ha, haa, du är så rolig. Jag brukar också överhöra en massa konstiga saker i bussen och i kassakön,men det är sällan jag kommer ihåg det sen.
Ha en bra vecka. Ses vi på lördag?