fredag, februari 17, 2012

Bortskämd

Här skulle det ha varit en bild på en läcker smörgås Claes gjorde åt mig idag, med räkor och kräftor, men bloggen vägrar ladda upp den, jag har försökt 4 ggr nu.
Bytte till och med filnamn på bilden till kraftsmorgas, men det går inte ändå, skumt värre. Men den var väldigt god och vacker kan jag lova.


Jag är fortfarande långt ifrån frisk, så jag rensar lådor och gör enklare städning som jag inte blir så trött av, och titta vad jag hittade, en tidningsartikel från Land 1984 ! Jag blev så otroligt inspirerad av den artikeln, tjejen ville ha nya tapeter, men det ville inte hennes föräldrar ge henne, så hon och hennes vänner började rita på tapeten så den såg hemsk ut, och då var de ju tvungna haha.
Min tapet var väldigt brokig i 70 tals stil,så jag började också klottra, sen fick jag en rosa tapet.

Jag började också samla på kaktusar, så småningom när vi flyttade så fick jag en säng som var ganska lik den på bilden, och ett likadant överkast, och en spegelvägg.
Nu ser man inte hela artikeln, men det är en bild till på hennes vita bokhylla och en spegelvägg som var så populärt på 80 talet.
En rosa sänghimmel hade jag också, sen flyttade vi den till sommarstugan, men för tillfället är den nerplockad från gästrummet där.
En svartvit Marilyn affisch har jag i källaren.
Men en sån där väska har jag aldrig fått tag på, trots att jag letat efter en i 28 år nu.



Claes kör nattbussen, började kl 18 och slutar 3.45, men jag tänker inte sitta uppe och vänta, för John Blund lockar på mig nu.

Inga kommentarer: