onsdag, februari 01, 2012

Symbolen för allt onödigt




Jag hälsade på en kompis igår, de ska flytta till Canada och de ska sälja allt, de tar bara med sig lite kläder, foton och viktiga papper, sa hon.
För de kan bara ta en väska per person, biljetterna går ändå på 30 000 för familjen.
Jag sa att jag skulle aldrig kunna lämna allt, tänk på mina saker jag fått av farmor, och alla samlingar mm.
Hon skrattade och sa att det blir en helt ny framtid för familjen, så de flyttar för sina barns skull ,men hon kommer att sakna sina stora porslinsdockor och alla julprydnader.

Ja bara tanken på att jag skulle flytta och sälja allt, bara alla mina scrapalbum, och autografer, skivor, filmer, tavlor jag haft sen jag var barn, ojoj.
För att inte prata om bilarna ...
Jag ska köpa en byrå av henne, jag har många idéer på hur man piffar upp en byrå, bara jag får tid att göra det också.
Det känns som att alla mina vänner flyttar till andra sidan Atlanten, bara jag som blir kvar och köper deras möbler ;)


Idag har jag rensat i bestickslådan, våra knivar är inte bra, jag har dumpat 3 st, resten ska jag testa sen när jag ska skära nåt nån dag.
Men på tv så bara skär de rakt igenom tomater, jag brukar ju få såga mig igenom.
Jag hittade massa engångsbestick från Mcd nya och inplastade, de tar jag med till kyrkan så kan nån använda dem och slippa diska där sen, för kyrkan har ingen diskmaskin.
Och små träklossar som ätpinnar ska vila på, ja men pinnarna har jag ju på tallriken såklart så bort med klossarna
Så visst finns det massor att rensa bort, men inte skulle jag kunna sälja mina ärvda saker.


Vad kommer då plastskalbaggen ifrån ?
Jo en av mina vänner bodde 7 år på Hawaii, men hon kom faktiskt hem igen, hon hade fått skalbaggen i present av en kompis men tyckte inte om den.
Hon packade alla sina saker och tog med sig när hon flyttade hem, oavsett om hon gillade dem eller inte, när vi sen började läsa boken Rensa i röran med feng shui, så asgarvade hon och tog fram skalbaggen och sa att hon hade avskytt den från första början, och av alla grejer hon släpar hem från Hawaii så var den det mest onödiga !
Jag tyckte den var cool, så jag fick den, och jag tittar ofta på den och tänker att Karin tog faktiskt med den när hon flyttade, fast hon avskydde den, jag vill verkligen rensa och göra mig av med saker jag inte gillar och inte behöver, och om jag nån gång flyttar så ska jag ta med skalbaggen, men strunta i många andra grejer som bara råkat komma in i mitt liv.

Inga kommentarer: