torsdag, februari 23, 2012

Stefan Einhorn



I höstas hann jag inte träffa honom, för jobbet drog över tiden, men igår hade jag tur.
Han hade en föreläsning som jag inte kunde gå på, jag är nog trött av jobbet ändå, men han var trevlig, och när jag tog en bild på bara honom frågade killen som var med honom och sålde böcker om jag inte ville vara med själv på bild också.
Jo gärna, men brukar vilja ha en bild på bara kändisen också, sa jag.
- Ojoj nu är man kändis ! sa Stefan och skrattade gott.
Eftersom man vet vem du är,så är du ju känd sa jag.
- Ja har man varit i tv minst 3 gånger då är man känd, sa killen.

Varken Claes eller min mor känner till Stefan, men han är " professor i molekylär onkologi vid Karolinska Institutet och överläkare vid Radiumhemmet. Han har skrivit flera populärvetenskapliga böcker om medicin och en religionsfilosofisk bok."
Jag lånade texten från hans hemsida, hans pappa Jerzy var nog lite mer känd.


Autograf i blocket och i hans bok Konsten att vara snäll.

Inga kommentarer: