tisdag, februari 19, 2013

Första delen av 40 års kontroll avklarad

Den här bilden har inget med inlägget att göra, jag borde väl ha haft en bild på mig själv, men nu har jag hunnit sminka av mig för ikväll.
På bilden är det alltså min gosse med en get på Lycksele djurpark 2005.
Tänk att pojken är ca 184 cm nu, jag fattar inte vart tiden tagit vägen.

Men hur som helst, jag var på provtagning i morse, mitt blodtryck var 126/80, var var bra sa sköterskan, så tog de blodprov och jag fick dricka en oerhört söt dryck som jag fick kväljningar av, och sen sitta och vänta 2 timmar och sen ett till blodprov, tur jag hade en spännande bok med mig.
Även blodprovet var bra, men jag har fortfarande ont efter sticket i armen, jag har så känsliga blodådror. Jag fick också fylla i en enkät om hur jag trivs på jobbet, hur jag sover osv.
Ja sova det är jag expert på, jag somnar oftast så fort jag släcker lampan, alla år som tidningsbud har gjort att min kropp ständigt passar på att sova när det går.
Nästa vecka ska jag träffa en sköterska och prata om min hälsa, hon lär ju tycka att jag är ovanlig som kryssade i att jag varken röker, snusar, dricker kaffe eller alkohol.
Det konstiga var att jag verkar ha växt !!? 174,5 cm, jag har alltid varit 173 cm, inte växer man väl i min ålder.
Är det nån som vet om man kan växa när man är 40 år, det känns väldigt udda.

Inga kommentarer: