lördag, februari 02, 2013

Melodifestivalen del 1

Så var det dags igen för alla låtarna. Ifjol var det ovanligt många bra låtar tyckte jag,men i år var det inget vidare.

 David Lindgren - Skyline
Mest en massa dunka-dunka och blinkande lampor, varför ska det vara så mycket blinkande lampor hela tiden, man blir ju yr ! På 80 talet stod folk bara och sjöng, inget tjafs.

Cookies n'beans - Burning flags
De som var så bra ifjol, men i år tyckte jag det mest var stön och gnäll.

 Jay-Jay Johansson - Paris Den tyckte jag om, men det var ju ingen schlager låt, inget att komma med i ett sånt här sammanhang.

  Mary N'diaye - Gosa
Nja, den var ju glad, men bra vet jag inte direkt. Henne träffade jag i Övik i fjol.

 Eric Gadd - Vi kommer aldrig att förlora
 Jag var helt övertygad om att han skulle förlora, inte få en enda röst typ, så tjatigt och dessutom en självsäker titel.

 Yohio - Heartbreak hotel
 Klart bäst, det här är en låt som fastnar.

 Anna Järvinen - Porslin
Så gnällig och tråkig låt, blääää man blir bara deppad.

 Michael Feiner &  Caisa - We´re still kids
Den gillade jag, saxofon är vackert.

Inga kommentarer: