måndag, februari 18, 2013

Melodifestivalen del 2 och 3

Jag glömde skriva förra veckan vad jag tyckte om låtarna, för jag hade fullt upp med att hosta.

Del 2 :

Anton Ewald - Begging
Inget för mig, bara en massa dunkande och blinkande lampor, jag var dessutom säker på att det var Darin eftersom jag inte kollade så noga när de presenterade honom.

Felicia Olsson - Make me no 1.
En fin låt, men ingen vinnare direkt.

Joacim Cans - Anneli
Jag gillar den men det känns som att man hört den förr, plus att han är ju hårdrockare, varför plötsligt ha gubbkeps då ?

 Swedish house wifes - On top of the world
Tyvärr Pernilla , hon är en av mina stora idoler men den här låten var inte nåt jag blev glad för, musiken dränkte sången och varför kunde de inte ha fina kläder, inte ens mina underklänningar är så där avslöjande.



Erik Segersted och Tome Damli - Hello Goodbye
Här på bilden står jag med Erik, Mattias och Danny, har ingen separat bild med Erik.
Den låten tyckte jag verkligen om, så fin och ovanlig.

Louise Hoffsten - Only the dead fish follow the stream
Jo den var rätt bra, men inget som fastnar direkt.



Richard Wolff  - En förlorad sommar
Han låter som han alltid gör, en ok låt men inget revolutionerande direkt, ingen vinnarlåt.



Sean Banan - Cobacabanana
En rätt kul låt, men inget som fastnar som hans låt i fjol gjorde, jag blev lite besviken.


Del 3 :

Eddie Razaz - Alibi
Låten var ok, men ta bort alla blinkande lampor, de förstör hela upplevelsen.

Elin Petersson - Island
Det hände ju inget, jag väntade på att låten skulle komma igång , men det gjorde den aldrig.
Fin sommarlåt, men ingen vinnare.





Ravaillacz - En riktig ( svordom ) schlager
Jag gillar Johan Rabaeus, och Claes Malmberg är trevlig, Mats Ronander är ok, Tommy Körberg är en bra sångare, men inte trevlig mot sina fans.
Men vad var detta ? De stod och skämde ut sig och sjöng en svordom, jag trodde inte de skulle få en enda röst, det är ju ett familjeprogram !
Nä fy så besviken jag blir på herrarna.

Amanda Fondell - Dumb
Ja nog var låten dum alltid, jag uppfattade inte ens vilket språk hon sjöng på, antar det var engelska, men var lika dålig som Euphoria ifjol när man inte uppfattade ord heller.

Martin Rolinski - In and out of love
Min favoritlåt i del 3, lät som Modern Talkings Cheri cheri Lady, såg att många av mina vänner tyckte samma, en bra låt man blir glad av.


Caroline af Ugglas - Hon har inte
Konstigt namn på en låt, hon har inte vad ?? en chans att vinna ? jag tyckte inte det var nån höjdare tyvärr.

State of drama - Falling
Rätt ok låt, om man tar bort alla blinkande lampor så man kan koncentrera sig,

Janet Leon - Heartstrings
En riktig vinnarlåt som fastnar, pigg och glad.



1 kommentar:

Ellinor sa...

Jag tyckte också det var irriterande att de svor - dålig fantasi minst sagt!