söndag, december 28, 2014

Fredrik Backman

 Fredrik Backman som skrivit En man som heter Ove, besökte Umeå för några veckor sen.

 Jag har inte hunnit blogga ikapp, det var nog mycket för mig att ha min kalender med en gammal autograf per dag, än om jag ibland var en dag sen så är jag riktigt imponerad att jag klarade det.
Jag ser stel och förvånad ut men jag spärrade upp ögonen för att inte blunda.

Han frågade kvinnan före mig i kön hur hon stavade sitt namn, för han hade varit med om en gång att han frågade en hur hon stavade : Jessika, som det låter, sa hon, när han började skriva sa hon : nej, med två z såklart ! Så sen dess dubbelkollar han alltid hur folk stavar.
Sara kan ju stavas Zara, Zarah, osv.
Han är skoj, vi som stod i kö fnissade.
När det blev min tur sa jag : Anna, inga konstigheter med stavningen.
Så därför skrev han : Till Anna, inga konstigheter.
Och så ritade han en Saab.
Djuret i autografblocket vet jag däremot inget om, men han har skrivit två böcker till som jag inte läst än, måste låna dem på bibblan.

Inga kommentarer: