söndag, december 07, 2014

Lucka 7 Mikael Hjälm

När jag gick på Mellansels Folkhögskola så gick även hockeyspelaren Mikael Hjälm där.
Han har spelat för Modo, Björklöven, Philadelphia Flyers och varit med och tagit OS guld 1987.
Mer info om honom finns på Wikipedia .

Jag gick allmän linje, han gick fritidsledarutbildningen, men jag kunde inte förmå mig att be om en autograf, det skulle ju vara pinsamt att träffa honom varje dag efter det, var en liten skola med bara 4 klasser, så jag bad en kompis att fråga honom och säga att det var till en anonym beundrarinna.
Jag tror inte att hon avslöjade att det var jag, han var då inte annorlunda mot mig efter den händelsen, eller så var han bra på att låtsas att han inte visste.

1 kommentar:

G. Kjellvander sa...

Tvärtom trodde han kanske att det var din kompis som själv skulle ha den, men hittade på ett svepskäl, hihi. =)