tisdag, december 02, 2014

Lucka 2 Linnéa Fjällstedt

Linnéa Fjällstedt är en författare från en by i Vilhelmina kommun, när jag var 10 år skulle hon signera böcker på Ica, men det var under skoltid, jag frågade min lärare om jag kunde få ledigt en stund för att gå och träffa henne, men det fick jag inte.
Så jag skolkade, för första och sista gången.
Gissa om min lärare var förvånad när jag kom 20 minuter försent efter rasten.
- Var har du varit ?
- Skolkat, jag ville ju träffa Linnéa.
- Skolkat, du ???
- Ja.

Hon såg ut som att det skulle vara dolda kameran, jag som älskade skolan och aldrig skulle smita iväg, men redan då var mitt intresse för autografer så stort att jag hade gått iväg till Ica på andra sidan gatan istället för att gå in när det ringde in efter rasten.

Linnéa såg också förvånad ut, när det var en kö med vuxna som köpte hennes bok, och så en skolflicka med ett papper jag rivit loss ut en anteckningsbok.

Det står inte mycket om henne på Wikipedia , men hon har skrivit ganska många böcker.

Inga kommentarer: