fredag, december 05, 2014

Lucka 5 Peter Sundström

Peter Sundström var tillsammans med sin tvillingbror Patrik, Umeås stolthet på 80 talet, jag var inte intresserad av hockey, men jag visste mycket väl vem han var, han har bland annat varit med och tagit VM guld 1987.
Wikipedia står det en hel del om honom.
" Devils " har han skrivit under namnet, han spelade för New Jersey Devils då.

Eftersom jag har autografen på ett kvitto så ser jag att det var 14 augusti 1989 jag träffade honom.
Lite kul också att kvittot blev kvar av den anledningen, Rune Johanssons var en stor firma i stan innan de blev uppköpta av nåt bolag så småningom.
Jag hade köpt nya lurar till min Walkman, för 149 kr och tog genvägen genom Umeås första galleria Kungspassagen när jag plötsligt mötte Peter.
Jag hade inget annat papper på mig, och inte han heller, så man tar vad man har.


Inga kommentarer: