lördag, december 27, 2014

Julklappar

 Min kusin gav mig så söta miniatyrer med sy-tema, nagellack, läckra stickers, doftljus, en elefant som ska hänga och dofta, och två blå ljusstakar.
 Claes gav mig en cd box med John Denver, små hus från Skagen och ett armband, fotfil fick jag från svärföräldrarna, två par örhängen från sonen, och presentkort på tidningsprenumeration från min kompis.
 Närbild på armbandet.
 Av mina föräldrar fick vi ett gryt-set och ett bestick-set, nu kan vi rensa bort gamla ofräscha grejor.

 Jag fick en tröja av min mor och handledsvärmare av morfars syster Elvina.
Med på bilden är också förpackningen till en pappersförvarare från Clas Ohlson som jag fick av min mor, jag ska ta en bild på den imorgon, jag har fyllt den med papper, band och rosetter,
så praktiskt, nu behöver aldrig mer mina papper bli skadade och rosetter och band kan inte rymma, det kommer att bli så smidigt att slå in presenter.

 Claes fick 40 gamla Kalle Anka från början på 70 talet av Elis, en vacker Jenny Nyström figur av min morfars syster, en fotobok av mig, Pluras jul, av sina föräldrar, och presentkort på tidningsprenumeration av min kompis.

 Han fick också en ljuslykta och en vas från Rhodos av mig, och jag fick Evert Taube av honom.

Två pysseltidningar gav han mig också, det medföljde etiketter att klippa ut och pyssla med, och material för att göra en juldekoration i filt med ett rådjur på.

Tack till allihop för så fina presenter, pengar fick vi också.
Pojken fick skruvmejslar, kläder, after shave och pengar.

Inga kommentarer: