söndag, december 21, 2014

Lucka 21 Style

 1986 var Style i Lycksele, jag var inte på konserten fast de var mina stora idoler då, minns inte om det var för det var 15 års åldersgräns eller om det var så sent på kvällen.
Morgonen därpå var jag till hotellet förhoppningsfull, och träffade Christer Sandelin.
Gigi och Tommy satt och åt frukost, men han sa att jag kunde gå in i matsalen och prata med dem, men jag blev blyg så han gick med mig.
Jag tog ingen bild på dem, kändes lite dumt när de åt, men Christer fotade jag i lobbyn.
Jag fick en kram och sen luktade min jacka after shave, så jag hade inte den till skolan på flera veckor utan mina kompisar fick komma hem till mig och lukta på den, haha.
Ja vi var ju bara 13 år, man är så larvig då.

Lägg märke till att autograferna är på baksidan av en portiernota från Hotell Fågel Blå, det hotellet la ner 1986 och blev istället ett nybygge som fick heta Hotell Lappland, på bilden bakom Christer är karta över hur nya hotellet skulle bli.
Bara det är  kulturhistoriskt intressant.

1 kommentar:

maxell sa...

Long time, no hear...

Oj är det så länge sedan jag var på deras spelning här i stan.

Om jag inte minns fel har jag också någon autograf någonstans...

/maxell