söndag, mars 23, 2008

Shoppat lite


Tiden går och jag hinner sällan skriva i bloggen,jag har egentligen massor att berätta om hur det gick till när vi hämtade hem soffan och möblerade om,men det får bli nån annan dag.
Saker hinner ju bli inaktuella innan jag klämmer ur mig några inlägg här,haha.
Det är ca 2 veckor sen vi shoppade på Rusta, men här kommer nu bilden.
2 hinkar i läckra färger, 5 kr st, små förvaringskorgar 7 kr st, jag hade velat ha fler blå,men det var slut.
Duschdraperi 49 kr och så en lysknapp för att ha inne på toa,det är ett av de få rum där jag inte har bytt på de 12,5 år jag bott här i huset,och den som finns där nu är rätt sliten och trist.
Katten har jag ju sen förut som de flesta vet,så hon är inte från Rusta,hihi,men nyfiken som hon är så kommer hon ofta med när jag ska fota saker, och en skönhet som hon gör ju bara bilder bättre.

Min snygga man hamnade i Hemavan häromdan !
Jag vet inte hur långt det är dit,men ca 5,5 timmars busskörning tog det och sen hem igen.
Undrar hur många kvinnliga passagerare som brukar sitta och spana in den läckre chauffören,men det har de inget för ,för han är min,hehe.
Han beskrev Hemavan som " ett annat liv, ju längre upp jag kom ju mindre bilar blev det,och mer skotrar,och Statoil var tydligen innestället där alla träffades ".

På tal om ingenting, jag har sett filmen Se upp för dårarna,och den var jättebra,musiken var bra, filmen var spännande och kul.
Och de pratade lite turkiska.
Tyvärr för lite tycker jag,det borde ha varit massa mer,men jag får vara glad för alla turkiska ord jag får höra.
På 90 talet hade jag parabol med motor ,när jag bodde hos min mamma,så jag fick in Turk-tv från flera olika satteliter,det var den gamla goda tiden, 8 turkiska kanaler hade jag som mest.
Men man ska väl inte klaga, nu har jag en massa ryska kanaler istället.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ska bara be att få korrigera lite om Hemavan dårå... det heter ju inte Statoil, trots skyltningen, det heter berglun's, och g-et uttalas som ett g och inte j som i vanliga fall i "berg". Han sprang inte på mina päron däruppe då? De far upp varje påsk...
Jag shoppade också badankan *ASG* fick shoppa en badanka också på Maxi för en tjuga och ställa inne i duschen att överraska MIN snygging med. Glad påsk.