måndag, mars 03, 2008

Uppdatering nyårslöften

Nu är februari slut,och jag tar en titt på nyårslöften och budget.
Jag har aldrig förr gjort en budget,räknat ut hur mycket i genomsnitt som går åt till olika poster som hämtmat, ÖB o Rusta, loppisar, tradera mm, men i år gjorde vi en.
Fasta utgifter per månad, och sen allt annat under året.
När jag var klar så la jag ut på ett forum de punkter jag hade med (utan några summor ) och frågade om jag hade glömt nåt.
Jominsann, telefon och mobil sa nån. Hmm, hur kunde jag glömma det ?
Bläckpatroner till skrivaren var en annan punkt jag hade glömt, sen sa nån " tandläkare, läkare och medicin " jo det var ju inte heller med, så fick jag räkning på min livförsäkring, ja vääs, inte undra på att vi först fick det till pengar över.

Hur som helst, januari är ihopräknad nu och ser ut så här :
Hämtmat : mer än beräknat, scrapsaker : mindre än planerat (känner mig såå duktig), Bensin : mer än planerat,men det är ju för att priset höjdes så mycket,får nog justera det på listan.
Ica coop : mer än beräknat,men vi köpte ju en del cykeldelar också,fort drar det ihop.
Tradera : bara inköp för 29,50 med porto, mycket bra =) brukar ligga på över hundringen.
Övrigt (ÖB, Rusta,m Willys, Jula mm ) : mycket mindre än beräknat.

Så vi känner oss duktiga.

Nyårslöftena då ?
§1 Lägga mig senast kl 23 när jag jobbar dan efter.
Jo det har börjat gå bättre, kommer isäng redan vid 22 tiden ibland.
§2 Plocka undran från hallbyrån varje kväll alla de saker som inte bor där.
Jajamensan, inga problem där,har utökat det till trappen,det är ett "bra " ställe att lägga saker också.
§3 Planera saker i god tid.
Njaoo, har inte glömt nån födelsedag än,men har kommit till möten 2 min innan de börjat, inte godkänt.

§4 Inte hoppa på alla scrapbookingtävlingar och utmaningar för att jag vill vinna fina priser.
Ja ,jag har bara deltagit i dem jag verkligen gillade,men i en var jag sååå nära att vinna, vi var tre med lika många röster på tredje plats, och företaget som ordnade tävlingen valde då ut en,och det var inte jag,och jag blev ledsen.
Borde vara mer mogen och vara glad med att min min sida är fin och att jag verkligen är nöjd, men behöver lite bekräftelse från andra också att de gillar det jag gör.
§5 Åtminstone under januari skriva upp var alla pengar tar vägen,och se om det stämmer med den budget vi gjort.
Ja ,vi har fortsatt i februari också,kan inte räkna ihop än,för det är nån tankning av volvon som vi nog glömt skriva upp,väntar på kontoutdrag.
§6 Skriva i bloggen minst 2 ggr per vecka.
Nej,det har gått åt skogen,men jag har varit ordentligt förkyld.
(jaaaa vad bra, jag har nåt att skylla på,haha )

§7 Unna mig att simma minst 1 gång per månad
Japp, 2 ggr per månad hittils =)

Inga kommentarer: