fredag, augusti 01, 2008

Hemma igen, viktminskning ska pågå.

Mina läsare kanske tror att jag tröttnat på att skriva,men jag har bara haft fullt upp.
Sist jag skrev var i söndags, och oj vad tiden har gått fort sen dess.
I måndags var vi inne i Gbg och kollade ännu mer i affärer, fyndade bland annat skjortor på Dressman till 70 % ,och en sovjetisk sedel från 1961 för 10 kr.
På tisdag åkte vi hemåt, men föst tittade vi in hos min mans biologiska pappa och hans fru i Hallsberg, de bjöd på fläskfilé och potatisgratäng mmmm så gott.
Sen passerade vi en loppis innan vi var tillbaks på Scandic i Gävle igen.
Onsdag morgon åkte vi norrut, och det tog hela 12 timmar faktiskt, för det var loppisar här och där, när vi kom hem var kombin så full att det föll ut saker när jag öppnade luckan, hihi, hur var det med feng shiu egentligen, men Starlet från 1972,73,74 för 1 kr st, gamla tidningar om kungligheter från 50 talet, Simpsons plastfigurer och sånt, ja det behöver man ju ,eller hur ?
Vi stannade även till i Dockmyr hos min mans bror och hans familj,de har köpt ett gammalt stort hus som de renoverar,och det ingick en massa härliga möbler på köpet, i en del rum var det originaltapeter.

När vi kom hem var vi trötta och hungriga , åt och kollade posten.
Sov gott hela natten och i går packade vi upp,tvättade kläder mm, nu idag har vi handlat mat ,tvättat mer osv, nu håller jag på att vara ikapp , så imorgon ska jag visa foton från vår resa, och sen ska jag ta nån dag och visa diverse scrappat, är ju så slö på det med, jag har för många intressen det är ju tydligt.

Så ska jag läsa igenom tidningar efter sunda recept också, svärisarna har utmanat oss att gå ner i vikt, de säger att det räcker att äta mindre och röra sig mer, jag säger att inget funkar på oss, har testat det mesta.
Eftersom vår våg pajade för några veckor sen så köpte vi en ny våg och vägde oss tisdag morgon innan vi åkte.
Min vikt : 92,2 kg
Claes : 121,4 kg

I går morse vägde vi oss bara för skojs skull,för man ska ju väga sig en gång i veckan,men hmmmm vi hade gått UPP ca 2,5 kg var !!!
Ändå åt jag ju bara hälften av vad jag skulle ha gjort under resan hem,idag gjorde jag likadant till lunch och var sen svimfärdig av yrsel och smådarrade hela förmiddan, så sen åt jag 75 % av vad jag hade velat ha till middag, vi hade ett recpt från Viktväktarnas kokbok,kyckling i pitabröd, mycket gott.

2 kommentarer:

Henrietta sa...

Det kan vara vågen som visar annorlundare än den gamla. För att slippa hunger tycker jag att du/ni ska äta mer grönsaker till maten. Jag håller tummarna stenhårt!
Kram Henrietta

Anonym sa...

Jag håller också tummarna för er. Mer grönsaker håller med Henrietta, om ni nu inte redan äter det i massor förstås. Så en sak till: plocka bort alla livsmedel med sötningsmedel i, köp bregott istället för tex Lätta. Det är transfetter i det flesta lättprodukter som inte ger viktminskning. Inga halvfabrikat! Ut och gå minst EN timme om dagen. Jag lovar det hjälper!! Sätt inte för stor mål så ska du se att det går bra. Bestäm ett mål dit du ska gå på din promenad, gärna till någon trevlig plats. Ta med vatten att dricka. Ta bort varenda lättprodukt för jag är helt övertygad om att man går upp i vikt av dem och inte tvärtom som är avsikten. Lycka till vännen! Jag håller alla tummar och tår för er alla! Inte meningen att låta som värsta besserwissern men jag vet att detta hjälper som jag skrev.