tisdag, januari 25, 2011

Heja Falcon Crest.


Jag ser aldrig på moderna tv-serier.
När jag ser på tv så är det såna program som Lyxfällan, Rent hus ( som nog verkar ha lagt ner, de kunde väl köra repris på programmen då ) eller frågesport av olika slag.
Men alla såna serier som mina vänner ser på, som Glee, Gilmore girls, Nip tuck osv, det har jag aldrig sett nåt av.
De kanske är bra, jag missar nog nåt intressant, men jag har fullt upp med mina 80 talsserier.
Dallas, Dynasty, Hill Street, Skål, Mash, Lödder, Knight Rider , Mord och inga visor, Lilla huset på prärien osv, det är mina serier, jag har en stor samling serier på dvd, och det är så kul att se en säsong åt gången, så man slipper vänta på den spännande fortsättningen.

De här serierna påverkade mig ju också under min uppväxt.
Jag ville ha en pool som i Dallas, jag och min kompis lekte alltid Dallas med Barbiedockorna eller dockskåpet.
Jag ville bli polis som i Hill Street, komma ner för en lång trappa som Krystle i Dynasty, ja än idag kan jag inte låta bli att nynna på signaturmelodin till den serien när jag gjort mig fin och ska åka nånstans och går ner för trappen :)
Och jag ville heta Angela, som den bestämda men vackra damen i Falcon Crest, spelad av Jane Wyman. Men det har jag uppnått, jag la till Angelina som mellannamn när jag var 18 år. Varför inte Angela då ? Efter att ha funderat på det sen jag var 12 år så kom jag på att jag ville ha en ungdomligare variant av namnet, men det var pga henne.

Så jag har inte tid att se alla moderna serier, jag har fullt upp med att vara nostalgisk :)

3 kommentarer:

maxell sa...

Hehe va skoj med alla gamla klassiska serier.

Jag ser varken på TV eller serier i boxar. Det blir inte tid eller möjlighet till det. De få gånger jag ser på TV föredrar jag någon intressant dokumentär eller så kan jag slötitta på rockvideos av klassiskt stuk.

Sedan vet jag inte om jag ska säga det här eller inte, men vi kör. Vi hade pool och de tänkte jag inte ens på att de hade i Dallas... Vi spelade skolteater med både Dallas-, Dynasty- och Falcon Crest som tema så visst har de programmen präglat min barndom. Jag ramlade utför vår långa trapp en gång när jag och en kompis skulle glida nerför den... slog mig riktigt illa. Jag kände lukten av olja var dag. Jag gillade JR för han var spydig å dryg (inte när han var rent ut sagt elak). Redan på den tiden... haha. Jag hade åkt i en sån bil som Knight Rider hade. Jag gillade att lösa gåtorna i Mord och inga visor. Jag förstod mig aldrig på Lilla Huset på Prärien, Hill Street eller Mash. Åsså... sist, men inte minst... såna TV-serier görs inte längre och det är synd.

Charlotte sa...

Gamla serier, nej jag orkar inte med alla. Det blir sådana som Floden blev mitt liv, jag älskar Jane Austen filmerna... tittar på Morde i Midsomer och en och annan svensk serie, Drottningoffret var mycket bra. Allt med Persbrandt och Mickael Nyqvist... nej för mig ska det nog vara nytt. Det gamla kan få gå till nostalgibanken och tas fram ibland. Kullmannen? Kråkguldet, det var serier det!! Kram Charlotte (som inte orkar logga in igen)

maxell sa...

Ja, jag åkte i såna däringa åk för jag växte upp med såna. :) Dessutom kom jag på att jag sett och provsuttit i bilen som förekom i Blade Runner... Det kom vi på i helgen när jag å pic samtalade om olika inspirationskällor...