tisdag, januari 25, 2011

Min prylhylla

Underbara Clara visade sin häromdan, så nu visar jag min.
Men jag har betydligt mer saker på min, och runt om, jag är inte så mycket för det avskalade och luftiga när det gäller inredning.


Jag har ärvt hyllan av min låtsasfarfar.
Många figurer kommer från kinderägg, silverhunden är ett arv från min första svärmor.
Till höger hänger Claras kalender som har ett recept per månad.



Elefanterna är 5 st i olika storlekar, de köpte jag på Tenerife nyårsafton 1987/88, och det var början på min kärlek till elefanter.
Men det var nåt skumt med säljaren, för han hade sakerna på en duk på trottoaren utanför vårt hotell, plötsligt kom nån och ropade nåt till honom, och då fick han så bråttom därifrån att när han rafsade ihop mina elefanter i en påse så föll en av dem ut, och jag fick plocka upp den själv. Sen försvann han i folkmängden.
Vi gick upp till hotellrummet med elefanterna, när vi gick ner efter en stund igen så stod han längre bort på samma gata.
Antagligen hade han inte tillstånd att stå på gatan och sälja, så han gömde sig när en polis kom, det är vad vi gissade på.


När jag fotade så stack det fram en nyfiken kattnos, hon är den perfekta modellen när det är så ljust att man slipper ha blixt i ögonen på henne.

1 kommentar:

Foofie sa...

Jag har också en sån elefant (den vänstra) som du har :-)