onsdag, december 21, 2011

Lasse Åberg


Idag har jag träffat självaste Stig-Helmer !
Eller kanske man ska kalla honom Lasse Åberg, men när jag ser honom så tänker jag ju bara på Stig-Helmer.
Jag hade maximal otur med mina bilder, först blundade jag.




Sen blev det ingen skärpa, så går det när man inte har fotograf Claes Bengtsson med sig, men det var kul att träffa Lasse, förra gången var det ju livat värre.
Jag satt på Arlanda 1986 med min far, farbror, faster och kusin, när min fader plötsligt säger : Titta där går Lasse Åberg.
I en lugn ton, precis som att man här i Umeå skulle se Staffan Ling ;)
Jag satte igång att gräva som en galning i min handväska och fick fram ett visitkort från en restaurang, under tiden hade Lasse hunnit gå ut, och jag kutade efter och flåsade fram ett " kanjagfådinautograf" han var bara helt lugn och sa : ja visst får du det.
Men kameran hade jag inte med mig då, den blev ju kvar hos familjen i rena villervallan, så än om de här bilderna blev dåliga så lyckades jag ju bättre än sist :)



Han signerade dvdboxen, och när jag berättade för honom om vårt förra möte så skrev han också "Arlanda " hihi. Jag fick också signerat 2 vinylsinglar, 2 cdsinglar, och så nya boken, men den är inte med på bild. Den innehåller bilder och fakta om alla Stig-Helmer filmerna, även den nya, The Stig-Helmer story, som snart har premiär.
Han ritade även en liten mus i blocket till Claes :)

Inga kommentarer: