torsdag, maj 24, 2012

12 år är bara början


Duktig Volvo som gick genom besiktningen utan anmärkning, ingen rost där inte.
12 år och fräsch.
Jag var så nervös så jag vara alldeles skakis när jag åkte till besiktningen, men det var lugnt, när det gäller Samara brukar de vara sadister och slå under  henne tills nåt går sönder, men det gjorde de inte nu, hammaren kom aldrig fram.



På Ica Maxi delade Barncancerfonden ut mat, ett runt bröd, småbröd, godis, chokladbit, marinad och skinka, och så fick man ge valfritt bidrag som betalning. Det konstiga är att många människor tackade nej !
Det är väl klart man är glad och tar emot och ger ett bidrag, och småbröden är väldigt goda kan jag säga.




Jag fick den smarta idén att putsa fönstren bara en timme innan jag skulle jobba, det var den sämsta idén jag haft på länge ....Man ska ju snurra fönstret runt för att komma åt att putsa på utsidan, men det tog stopp ! Kom varken fram eller bak, det fastnade sådär ! Hur jag än kämpade så kunde jag inte rubba det, Elis kunde inte heller.
Jag ville ju inte sitta med fönstret så där i flera timmar, jag arbetar ju här vid skrivbordet, dels skulle det bli kallt och dels kunde grannarna höra mig göra telefonintervjuer.

Ringde min låtsaspappa, det är bara 5 km mellan mig och föräldrarna, men det tog ju ändå ett tag innan han kom. Han kunde heller inte rubba det.
Tänk er en 63 årig skäggig man som står på knä på skrivbordet, trycker,rycker, gungar och grymtar, men fönstret satt fast.
Jag funderade på om man kunde ta ett lasso, kasta på handtaget och dra på det sättet, men vi hade inget rep. Elis provade med en käpp han ärvt efter sin biologiska farfar, men det gick inte heller.
Till slut kom Stig på att det var för trångt där fönsterskenorna ska glida, så han tog en skruvmejsel och pressade mellan, och då gick det att trycka och pressa nån cm, dit med skruvmejseln igen, trycka lite till osv osv, till slut kom fönstret loss så han kunde stänga det, puuuh, med 4 minuter till godo innan jag skulle börja jobba, ja det är livat värre här ibland. Och jag fick ju inte putsa på utsidan, undrar hur jag ska kunna göra det då ?



Inga kommentarer: