onsdag, maj 09, 2012

Linas matkasse del 2

Matkassen jag fick hem för några veckor sen var ju för 3 rätter, jag visade bara upp en i bloggen då, här kommer de andra två. Burgundisk lammgryta, köttfärs, lök, svamp, morötter, det blev gott, men smakade inte så mycket, jag fick krydda mycket mer än receptet sa, och ta mer tomatpuré också, annars var det gott.



Kyckling provencale med fransk sparrispotatissallad. Det låter krångligt, men det var ändå lätt och ganska snabbt att laga till, alla tre rätterna som blev från den här matkassen jag köpte var lättlagade och goda, och man håller sig mätt länge på dem. Jag har inte haft nån vidare lust att laga mat de senaste åren, men nu börjar jag tycka det är kul igen :) Fast jag vet inte om jag köper fler kassar från Lina, tycker ändå det är dyrt på fullpris.

Inga kommentarer: