fredag, maj 04, 2012

Det var bättre förr

De här stolsdynorna köpte jag på Ica Maxi för 49 kr st, jag hann bara sätta mig så lossnade ena bandet, och nästa gång jag satte mig lossnade andra bandet, samma för Claes, jamen kan de inte sy fast banden ordentligt ? Dan efter reklamerade vi dem, vi provade att dra i banden, och på vissa dynor lossnade de bara man drog det allra lilla minsta, men vissa satt bättre, så vi bytte till 2 stabila trodde vi, men de här höll bara i 2 dagar, ja jag ska reklamera dem igen,så de inser att nåt är fel i tillverkningen.
De här skorna köpte jag också för 50 kr, ta i trä att de håller ihop. jag beställde ett armband från nelly.com, jag hade fått 50 kr rabatt med Wrapp, men när det kom efter en vecka var det trasig. Jag mailade dem, de svarade att det gick bra att byta såklart, jag skickade in det,och kryssade för på retursedeln att det var trasigt och att jag ville byta. Nu efter 1,5 vecka är pengarna tillbaks på mitt konto, men inte hade de mailat och sagt det, jag har ju väntat och väntat på armbandet .... Så jag mailade dem igen, då svarar de att det kom in som en reklamation,och då får man pengarna tillbaks, men det är bara att beställa igen ! Men nu har jag ju ingen rabatt, och det är ju ingen fart på dem direkt, så det var mitt första och antagligen sista köp hos dem :( Det armbandet som var så fint ....

 Jag köpte ett annat armband av en kompis, hon postade det i fredags förra veckan,det har inte kommit än. Jag postade 2 saker förra veckan, båda breven tog 2 dagar, det ska ju ta EN dag med A-post.
Han har ju helt rätt, det är ingen riktig post ! Förr så skickade posten alla brev och paket och man kunde lita på dem, därav uttrycket " som ett brev på posten " men sen började de låta Schenker och andra ta över. Förr hade de Postbanken och Postgirot, men det sålde de till Nordea, sen hade de kassaservice, men det var en kass service, så den la de ner. De hade nästan monopol på busstrafiken i Norrland, men Postens Diligenstrafik sålde de till Swebus. Enda företaget som lägger ner istället för att expandera ju.


 Elis beställde kläder och en ring, det tog en vecka för det paketet att komma, och när det kom så var ringen 2 storlekar för stor, de hade skickat fel !

Chefen skulle skicka firmakläder till mig, och jag sa vilken storlek jag har men kläderna var felmärkta, så de var ca 3 storlekar för små. Inte undra på att jag inte hinner så mycket, all min tid går ju åt till att reklamera saker och posta tillbaks grejer.

Dessutom har bilprovningen inte skickat ut kallelser i tid, så vi fick tid nu den 8:e, men när vi skulle byta bromsar först och hade bokat tid hos verkstan så ändrades plötsligt Claes schema, från en dag till en annan  ( Nobinas fel ),så han kunde inte lämna in bilen då, nu ska vi istället byta bromsarna den 15:e.
Bilprovningens hemsida har strulat i flera dagar, så jag fick sitta i telefonkö, när jag kom fram så blev jag erbjuden en ny tid 12 juni ! Då hinner vi ju få körförbud.
 Så jag blev istället erbjuden en tid imorgon, det är ju inte heller till nån nytta. Då tyckte hon att jag skulle besikta i Örnsköldsvik istället, 12 mil bort, njaaa tror knappast det.
Jag kollade för skojs skull, de har hur många ledig tider som helst, men här är det helt fullt i en månad.

 Min låtsaspappa fyller år på söndag och beställde en smörgåstårta från Nisses Kondis, utan fruktfyllning.
 - Vi använder inte fruktfyllning längre, så man kan ändå inte få det, blev svaret.
Men när vi satte oss för att äta så visst var det fruktfyllning !?
Han ringde upp och frågade hur det gick till, den som svarade hade ingen aning, men sa att om han kommer in till veckan så får han en prinsesstårta som kompensation.
 Nu är det bara det att han inte gillar fruktfyllning nåt vidare, men vi åt ju ändå, men tänk om nån är allergisk då ? Och har ordnat fest och sen när gästerna kommit och man ska äta och så går det inte äta maten pga nån ingrediens.

 JAAAjag klagar ,men allt tar ju energi och tid, om folk kunde ta ansvar så slapp jag hålla på och tjafsa med allt, jag vill använda min lediga tid till att skriva på min bok, inte hålla på och maila och ringa runt och klaga på felaktiga produkter.

Inga kommentarer: