torsdag, maj 31, 2012

Man ska ha bilar...

Jag kom en timme försent till jobbet idag, först så gick det inte att köra fortare än 70 fast jag hade gasen i botten, sen stannade bilen. 
Jag fick igång den och vände hemåt,men den stannade igen,och jag såg att temperaturmätaren var ovanför max rent av. Det kom rök underifrån huven i 10 minuter !
Jag ringde min låtsaspappa som bogserade mig hem till dem, sen körde jag till flyget med hans bil, men jag förlorade en hel timme :(
Bilen står kvar hos dem, det fanns ingen kylarvätska i den.
Tur jag har en bil till så jag ska vara på jobbet om 6,5 timmar nu igen.
För jag slutade 21.30 och börjar kl 5-10.


Dessutom ska jag på begravning kl 13, för en kvinna jag inte ens känner, hon hade kommit till kyrkan ett tag och hade tänkt döpas i söndags, men förra torsdagen dog hon ! Hon blev 40 år,
och jag har lovat ställa upp och skjutsa folk från kyrkan till kyrkogården, för begravningen ska vara i " vår " kyrka, men vi har ingen kyrkogård.
Så nu skulle jag flytta Samara från det högra garaget till det vänstra, ( för Volvon blockerar det högra ) då ville inte hon starta ! NÄHÄ? Så jag skrek : Men inte du också !! åt henne, men tillslut kom hon igång, hon hade ju bara stått stilla en månad, när Claes kollade batteriet så behövde det laddas, jamen jag blir galen, hur många bilar ska jag behöva köpa för att vara säker på att ta mig fram ?
Claes jobbar ju inte förrän eftermiddag imorgon, han har satt batteriet på laddning nu, men fånar hon sig i natt så tar jag hans bil, så det sååååå.

Inga kommentarer: