söndag, juni 03, 2012

Begravning

Ja i går ( fredag ) var jag alltså på begravningen för Magdalen, det var nästan fullsatt i kyrkan, på bilden är det knappt en fjärdedel av de närvarande.
En del hade kommit från Italien och England för att vara med.
Jag började gråta redan på inledningspsalmen, " O min fader" det blev väldigt jobbigt, så nära efter att jag förlorat min egen far, Magdalens son är ju bara 18 år dessutom.
Jag satt och höll min vän Ann-Charlotte i handen ett bra tag.
Det var en vacker begravning, flera av de anhöriga var fram och sa några ord.
Jag hann inte fota kistan i kyrkan, för när jag trodde att vi skulle gå fram till den, så reste sig de anhöriga och bar ut den till begravningsbyråns bil, som för övrigt var inlånad från Vindeln, för det var så många begravningar den dagen att det blev brist på bilar i Umeå.

En vacker kyrkogård med många ovanliga gravstenar, en är formad som spöket Laban.


När jag var var på väg hem igår så tänkte jag :
På ett dygn har jag åkt på jobbet 2 ggr ( kvällspass och morgonpass ) , kört 4 bilar.
( Samara var inte färdigladdad på morgonen så jag tog Claes bil, ,men körde Samara på eftermiddan. )
Varit på en begravning, köpt mat åt oss och åt pysselföreningen.
Jag har 5 jobb åt 4 företag, min pappa är död, min katt är död, och jag har bara sovit 3,5 timmar  på natten.

Jag kom hem, jobbade lite till, sen somnade jag fullt påklädd.
Idag har jag varit på pysselträff, och gjort 2 intervjuer samtidigt.
Imorgon efter kyrkan har jag 5 intervjuer inbokade, jag är visst poppis.
Men det är bra att jobba mycket nu, för då kan jag ha ledigt utan dåligt samvete när det blir sommar.
Nu ska jag dra mig till sängs med popcorn, en bok och en nalle, Claes slutar inte jobbet före kl 27 !
Ja Nobina har sin egen tidszon tydligen, det står verkligen 27 på hans schema.

Inga kommentarer: