tisdag, augusti 12, 2008

Vikten vecka 2

Nu är vi inne på andra veckan.
Start för mig och Claes :
Jag 92,2, han 121,4
vecka 1 jag 91, han 121,7
Vecka 2 jag 90, han 121,3

alltså har jag nått ner 1 kg den här veckan, 2,2 kg sen start.
Han har gått ner 0,4 kg, alltså 0,1 kg sen start hmmm.
Men han är så pass bra i foten nu att vi gick ut på en liten promenad igår,och nu ska vi börja gå lite varje dag och öka på i takt med att han blir friskare.

Jag kan verkligen rekommendera Netdoktor för att få hjälp.
Varje dag skriver jag in hur mycket jag rör mig,min aktuella vikt den dagen, och vad jag äter, sen får jag veta hur mycket kalorier jag ska äta, och det analyseras om jag äter lagom eller inte av protein mm.
Senaste 2 dagarna tycker jag att jag ätit alldeles för mycket,men i går var jag bara uppe i 74 % av de 1605 kalorierna jag fick äta, vilket datorn sa var för lite.
Men jag vill ju inte tvinga mig att äta en massa just när jag ska sova, om jag är mätt, bara för att datorn vill det.
Men svärmors metod att bara äta hälften av vad jag brukade,det funkar inte för mig, jag blev darrig och svimfärdig.
Så nu äter jag så mycket som jag behöver för att må bra,men minskar på diverse onyttigheter.

3 kommentarer:

Henrietta sa...

Kanon bra!! Skönt att märka att det händer något!

Anonym sa...

Heja Heja, detta går som en dans för er båda. Vad bra med nätdoktorn. Håller alla tummar för er... och du jag kanske borde hänga på???

Anna/Augusti_73 sa...

Hej!
Ville bara kika in och säga hej! Hoppas du har haft en fin sommar, av dina blogginlägg låter det som om ni har haft fullt upp!

Lycka till med viktminskningen!
/A