söndag, juni 21, 2009

Rena aphuset !



I morgon åker vi ,och vi kutar och flaxar om varandra hela tiden.
Pojken upptäckte nyss att sladden till den bärbara dvdspelaren är försvunnen, jag hör tassande steg,men katten har ju redan åkt, så det är bara inbillning.
Claes ylade till när strykbrädan plötsligt brakade ihop, och då skulle jag hämta den andra från källaren,men den har också börjat gå sönder på samma sätt.
Vi får laga dem när vi kommer hem.
Symaskinen är besatt, den ärvde jag för 10 år sen,men den är säkert 30 år,och typ inget funkar ,jag höll på bli galen av att zickzacka kanterna på mitt broderi, tog säkert 40 minuter, inklusive att nålen gick av.
Grodan på bilden var bland det sötaste på Tropikhuset häromdan, jag tog många bilder, men eftersom djuren var bakom glas och jag inte kunde ha blixt då så blev det rätt usla bilder.
Der var mest ormar som blev bra,men jag misstänker att det är många som blir glada att slippa se dem här i bloggen.

Nu ska jag skala morötter och riva för att frysa in , hacka paprika och frysa in, skörda rabarber, skiva och frysa in, packa det sista, skicka 4 mail, maila in pojken till tidningen (han fyller ju år ) gå ut och fota syrenblommorna som slagit ut, och så ska vi ju fara i morgon bitti, ja få se om jag hinner berätta om min ljuvliga dröm jag hade häromnatten, imorgon bitti, eller kanske imorgon på hotellet, vårt första delmål innan vi reser vidare.

Så här söt kan apor vara,tur det är förbjudet att äga såna privat, annars hade pojken tjatat sig hes om ap-inköp.

Inga kommentarer: