måndag, juni 08, 2009

Varit på sjukhuset

Jag vet inte hur det gick på ortopeden, hon sa inte att jag får bli opererad, men inte heller att jag inte får det, hon skulle prata med en annan läkare och ringa inom 2 veckor, jag är visst ett gränsfall.
Hon sa att mitt främre fotvalv är för svagt,och det är medfött, och därför sjunker foten ner och blir bredare, därför har det blivit inflammation i knölen framme vid tån.
Men de opererar helst inte alls numera, utan man ska ha skoinlägg, jag sa att det har ju inte hjälpt ett dugg, snarare tvärtom, och även om det skulle hjälpa så har jag ju inte skor på mig inne , eller om man är på badet osv osv, plus att jag skäms ju för min fula äckliga fot.
Hon sa att man kanske ska testa annat inlägg, jamen jag förstår inte att det ska vara så svårt, jag kan ju räkna upp minst 10 kvinnor i min bekantskapskrets här i stan som fått operera, och de har haft mindre besvär än mig.
men skulle det vara så att jag inte får operera då är det ju bara att ha vansinnigt ont resten av livet, då vet jag iallafall att jag har gjort vad jag har kunnat för att få hjälp.

Nu har det gått ca 1 år och 2 månader sen jag först sökte hjälp.
Får jag ingen operation nu,så betyder det att de tycker att det är ok att jag har ont som bara den.
Hon var gullig och rar läkaren, sa att hon ser både på foten och på röntgenbilderna att det alls inte är bra, att det är så pass allvarligt att hon verkligen förstår min smärta.
jamen dååååå så ? vad sitter det i, kunde hon inte bara ha sagt att jag får opereras.

Förkylningen är lite bättre, men jag kunde knappt sova inatt för jag bara hostade och väste.

3 kommentarer:

the80sme sa...

Tack! Ja de blev underbara :)

Har du testat att mäta vatten temperaturen med en termometer? Det är ett bra knep om man vill få degen att jäsa bättre. Om man är super petig och ser till att vattnet är prick 37 grader.

Sedan är även mitt lilla knep att spola upp hett vatten i diskon och ställa plåten över och täcka med en bakduk toppen! Hoppas det fixar sig :)

Alexandra sa...

usch vad jobbigt det låter:(

maxell sa...

Det måste vara skönt att ha det där besöket gjort nu.

Men... det är väl så där förbaskat dumt att just ditt landsting sparat in på just den där operationen för ett tag sedan. Att de genomför färre såna...

Du kan acceptera att du har ont hela livet, men du ska inte sluta ha kontakt med sjukvården. Om det nu blir så att du inte får någon operation vill säga. Saker kan trots allt ändra på sig med tiden - till det sämre, men vi hoppas såklart på det bättre. :)