torsdag, oktober 18, 2012

Bokmässan del 7

 Margot Wallström var populär, det var total folksamling där hon var, alla ville se och prata med henne, hon tittade inte ens upp på mig när hon skrev autografen, pratade med nån annan, skrev autografer på löpande band.

 Anders Tengner var trevlig, han har skrivit 2 böcker, en om Yngwie Malmsten,och en som jag tror är om sina egna upplevelser i branschen, jag har inte kollat så noga, det var Claes som ville träffa honom och var så ivrig.
Pocketboken var med i ett erbjudande med 3 böcker för 100 kr, så jag köpte även Caroline af Ugglas och Malin Wollin, Malin skriver så bra, man ler igenkännande, och man skrattar.

 Underbara Clara tittar på en bok hon fick till sin son av en beundrare, Jan Berglin råkade komma med i bakgrunden.
Clara blev glad att se mig igen och småpratade ett tag, nu skulle jag ha visat hennes bok här, men den har jag lånat ut till min mor. Claras bok är väldigt bra, bilder på hennes hem, tips på hur man gör om möbler mm. Vintagepimp och hemmafix, heter den.



 I blocket.
I boken.

Sven Bertil Bärnarp som ritar Medelålders plus, den serien är så kul, och man kan undra om han är synsk, för i min bok så ritade han mannen som säger : Ska vi bjuda Anna på vårt tre kaffe ?
Och kvinnan svarar : Hon läser oss, hon vill inte ha kaffe.
Jag blev förtjust och sa till honom att det stämmer så väl, jag dricker inte kaffe, och han sken som en sol och sa :  Men jag kände det kanske på mig när jag såg dig.

Inga kommentarer: