lördag, oktober 13, 2012

Lotta Engberg mfl plus skivfynd

Idag var jag så ivrig för att Lotta Engberg skulle till stan, men jag fick några kändisar " på köpet ". Jonas Hassen Khemiri, som skrivit boken Ett öga rött. Han kom han skrev autografer och han gick.
 Sa inget direkt, men var vänlig.

 

 
Underbara Gunhild Carling, jag hade ingen aning om att hon skulle vara med, det var en glad överraskning, henne har jag träffat 2 ggr förut.


Christer Sjögren, han har sällan tid med sina fans nu för tiden, annat var det i början på 90,
då hade han gott om tid att prata och posera för bilder, nu är det full galopp,men jag fick mina 3 skivor signerade ändå.
Jag har autograf i block sen förr, och flera signerade skivor med Vikingarna sen min ungdom.
Jag tycker ändå Christer verkar snäll,men det är ju manager, turnéledare och allt vad som är runt honom som verkar vilja dra iväg med honom hela tiden.


Lotta, äntligen ! Efter 28års väntan fick jag träffa henne och få min singel signerad, tjohej ! Jag passade på att få en kram också, jag tycker hon är så härlig och glad jämt.
Lotta i blocket och på singeln med Göran Folkestad, hon hette Pedersen som ogift.







Sen åkte jag till Sveriges Radios försäljning av skivor, det var mest singlar de sålde,men nån enstaka fullängds-cd också.
2 kr st för vinylsinglar och 5 kr st för cdskivor och cdsinglar, synd bara de stängde redan kl 18, och fast en del bad och bönade att de skulle ha öppet länge så blev vi mer eller mindre utslängda när klockan slog, fast pengarna skulle gå till världens barn.
Jag hann inte ens gå igenom hälften.
Men som ni ser, 3 foton fulla, bland annat två singlar med Lotta, synd jag inte hade fått tag på dem innan, flera eurovisionsinglar, en Cd med Johnny Logan, en signerad singel av Carina Jarnek, en skiva med Lasse Eriksson, jag visste inte ens att ha sjöng, Anna Book, Jerry Williams mm.
Allt detta för 145 kr ! Ibland ska man ha tur. Folk hade vallfärdat för denna försäljning, en kille hade till och med åkt upp från Göteborg sa de i radion .

1 kommentar:

G Kjellvander sa...

Lotta Engberg har jag träffat en gång, men då var jag väldigt liten. Minns att det var under Fyra Bugg-tiden, hon spelade på torget i stan och jag fick några autografer. Jag får leta fram dem, har en del autografer från då jag var liten som jag vet i tusan var de är. Lotta Engberg, Carola, Herreys, Style, Agneta Fälthskog och sådana man träffade då. :)