torsdag, oktober 25, 2012

Bokmässan del 9


 Johan T Lindwall, hovreporter hos Expressen som skrivit flera böcker om kungligheterna.
Han skriver alltid respektfullt om dem och verkar vara en hygglig kille.
Jag berättade för honom att jag träffat Victoria 2 ggr och att hon kände igen mig andra gången och nämnde mig vid namn, han blev förvånad och sa att hon brukar ju ha svårt att känna igen folk så det var speciellt.


 Per Holmgren meteorolog.


 Pia Hagmar, hon har skrivit böckerna om hästtokiga flickan Klara, de är så bra, jag har allihop.
När jag berättad det tyckte hon att jag skulle köpa hennes böcker för vuxna med, men vi hade redan allt för mycket i bagaget tyvärr.


Tony Cronstam som gör serien Elvis, han var en av de trevligaste kändisar jag träffat.
Hans fru Maria som är medskapare till serien var inte där, hon var ute med deras dotter som hade tröttnat på mässan, synd , hade varit kul att träffa henne med.
Jag berättade att katten Sonny i serien är en kopia av min Sasha som tyvärr är en ängel nu, och han berättade att de hade haft en Sonny som såg ut så, men han är också en ängel, dessutom verkar våra katter ha dött av samma sjukdom. Trött i benen var jag  efter att gå runt runt på mässan , och varmt var det, så han erbjöd mig att sitta på Marias stol och vila ett tag, och choklad bjöd han på också.
Lokan fick jag av Egmont för de råkade dra 2000 kr istället för 200 kr när jag köpte böcker, en till mig och en i present, och det tog dem en kvart att reda ut misstaget.
Sköldpaddan Elvis i boken och katten Sonny som drömmer om min Sasha, i blocket.

Inga kommentarer: