fredag, april 18, 2008

Farlig att pyssla ?

Ja det verkar vara farligt att pyssla, flera tjejer har på sistone berättat hur de haft problem med limtuber som inte släppt ut nåt lim,och när de tryckt till lite hårdare så har de fått i håret eller rent av hela rummet.
En tjej böjde sig fram för långt över en sida med glitterlim på,och det hade inte torkat så hon fick på kläderna, flera andra har vänt på en sida för att böja ut bradsben,och sen kommit på att lim eller färg inte hade hunnit torka...
Men att en pysslares familj råkar illa ut är kanske mer ovanligt ?
Kolla själva.


Det var alls inga problem för Stig att lyfta min mor den gången,han bara larvade sig när jag fotade.
Men nu, 21 år efteråt ... Han tränade bodybuilding då,det har han slutat med för över 10 år sen,och hon har gått upp ca 10 kg.
Läs själva det mail jag fick av henne några dar efter att jag visat vad jag hade skapat av de gamla fotona .
" Har sovit jättedåligt, har så ont i benet. Stig fick för sig att han skulle
lyfta mig, som 87, det Du scrappat om.
Jag är ju svagare nu och dåliga knän, och Du 10 kg tyngre, men vi provar,sa han.
Jag höll i mig i diskbänken. Det gick ej.
Sen prova han en gång till och det var stabilt så jag släppte bänken, kort
efter föll han så jag rammla på mitt onda ben.
Ja, toka på sommarnöje mitt i vintern."

Ojoj,jag kan ju inte låta bli att skratta,men ändå tycker jag såklart synd om dem som ställde till och gjorde sig illa,det är ju mitt fel ,för att jag scrappade om det,annars hade inte de fotona kommit fram efter så lång tid.

Inga kommentarer: