torsdag, april 03, 2008

resedagbok Östersund del 4

11.33 Fick lust att ringa katten och höra hur hon har det,men det är nog ingen bra idé,haha, hon lär inte svara.
11.38 2 personer kom och gick i princip mitt i vägen.
Lyssnar på " Brother Louie" i estnisk version " Linda Linda Linda ".
11.47 det är ju 21 mil kvar, blir trött bara av tanken på hur sent vi kommer hem ikväll.
Vill inte dela tidningarna i natt, och vem ska köra nya bilen ?
Körda mil hitils 15,2.
11.52. Är jag inte lite nödig igen ?? Hade jag trott på reinkarnation så hade jag velat bli katt i mitt nästa liv.
De behöver inte stiga upp kl 3 för att dela tidningarna.
11.55 2 timmar 26 min sen vi åkte, enligt Eniro är det 4 timmar 40 min resväg.
Ligger bakom en bil som sprutar upp stora grus-stenar på oss, kör om den.
12.05 Japp, nödig, katt-urinblåsa hitåt,tack.
Varför har så många bilar släpvagnar ? Oj vilken backe, tryckskillnader i öronen.
3 mil till Sollefteå, passerade först ett gäng får på en äng,sen mötte vi en häst med sulky på vägen.
*Kludunk* vilka hål på vägen,stackars bilens däck.
Mjaoo, en svartvit katt gick nere i diket.

12.16 Para ! vad är det för bynamn ?
Ska vi para oss,haha, sa C.
12.33 , Multrå kyrka, här hade jag förfäder på 1800 talet.
Känner mig småhungig igen, sjön suger, höll jag på att säga.
12.39. varit på Statoil i Sollefteå ,köpte varsin Daimglass, 40 kr.
En vänlig kvinna i kassan som liknade min moster Sally.
C fyllde på vatten i spolarvätskebehållaren.
Jag tycker det känns i luften att vi åkt en bra bit söderut.
Vi är på väg i stålande solsken med varsin glass.
Jag fick glass på nosen, C fick en chokladbit på jackan.
12.45 Passerar infarten till Långsele,där bor Liza.
12.48. " Loppis och auktionsverk, VED till salu "
Jaha, möbler som är för dåliga att sälja ,eller ? hihi.
12.52 Hinner upp en bil med släpvagn som vi kört om förut.
Jag hällde ut lite vatten i händerna för att tvätta bort choklad, blöter ner blocket, kläderna och halva volvon känns det som.
C undrar vad jag håller på med.
" fråga inte ! " säger jag.
C tror att det hade varit närmare att köra till Sundsvall först ,och sen till Öatersund.

Inga kommentarer: