tisdag, april 29, 2008

läst mer böcker och simmat

Japp,det har jag gjort,men inte samtidigt,haha.
Jag har läst " Självkänsla nu" av Mia Törnblom.
Den har jag läst lite i varje dag i över en månad,man ska läsa den noga med eftertanke och göra egna anteckningar mm, jag tycker att den är mycket bra,alla borde läsa den,ja det skulle rent av vara obligatoriskt i nionde klass att alla läser den.
5 poäng.

Så har jag läst " Snöjungfrun " av Leena Lehtolainen, med kriminalkommisarie Maria Kallio som huvudperson. Jag har också en annan bok i den serien jag läst förut, kollade upp nu att det finns 5 böcker i den serien på svenska,och ytterligare 4 i samma serie som än bara finns på finska och tyska, de böckerna är så bra att jag verkligen önskar att jag kunde finska.
Sista 140 sidorna sträckläste jag,och sov därför mindre än jag borde ha gjort idag,men det var det värt.
5 poäng.

I går simmade jag 800 meter, hittils i år är jag uppe i 3850 meter.
Det var så skönt att få "släppa ut fiskstjärten" ,jag skulle ha varit sjöjungfru istället för att gå omkring i de här fötterna,
Har för övrigt haft kontakt med vårdcentralen igen, bad att få boka tid med en annan läkare, än om det då måste kosta,men jag fick veta att det är kö,och eftersom jag trots allt kan gå så är det inte akut,så jag står i kö, jag kommer att få en kallelse om ca 3 veckor, hon kunde inte säga hur lång väntetid det var.
Jag ska försöka simma oftare,känner att det är bra för mig,idag är jag bättre faktiskt.
Men det ska man inte säga högt,då blir jag väl uppmanad att bygga en pool,fniss.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken jobbig läkare du har, är det inte bättre att fixa till det innan det går så långt att du inte kan gå. Det måste i varje fall bli bra mycket dyrare i längden både för dig och sjukvården av att de ska vänta tills du kryper fram. Hade jag drömt att du ville åka till Tensta med mig? Håll i dig nu vännen för här kommer ett erkänande: jag har aldrig varit i Tensta!! Här kryper fördomarna fram för jag vågar mig inte dit, men du kanske kan ta det ur mig :-)Äh... vi är väl lite så till mans här på andra sidan stan, fördomar om allt möjligt på andra sidan stan. Och då inte bara Tensta utan finare ställen också.. eh?!