onsdag, april 23, 2008

Soligt och vårigt

Ja jag ska inte bara gnälla om min fot,egentligen är jag på mycket gott humör för solen skiner, det är 5,4 grader ute och jag är pigg och full av energi.
Bara det att typ hela dan igår och idag har gått åt till att vara på vårdcentralen och sen prata i telefon och morra runt.
Men min mamma har berättat om en tant som fanns i Storuman på 50-60 talet som hette Dina, hon brukade säga " Låt det stycket stå" och så bytte hon ämne.
Och nu byter jag ämne .

Jag har läst en bok av Sarah Bilston, " Sängläge " heter den,otroligt bra, 5 poäng direkt, handlar om en gravid kvinna som har för lite fostervatten och blir ordinerad att ligga ner i de 5 månader som är kvar till födeseln.
Hennes systrar ,mamma ,vänninor och grannar kommer på besök,kommer med goda råd, skvallrar och drar in henne i sina bekymmer,för hon har ju ändå tid att lyssna.
Den är rolig, spännande och tänkvärd, älskade den verkligen.

Om ni tycker att jag läser mycket,så är det inget mot för hur mycket jag läste för ca 20 år sen,men jag har alltid minst 2-3 böcker på gång i olika rum,och ibland kan flera bli klara ungefär samtidigt.
Här kommer lite sidor jag har gjort, jag visar inte kort nu,för det kan vara bra att ha om man vill skicka och överraska nån,hihi.
Bilderna är från Rhodos,förutom kisse då.
Beklagar blänket i fotot av polisbilen,det är svårt ibland att fota av sina scrappade saker.



1 kommentar:

Anonym sa...

Hej! Måste bara säga att ja tyckte "Medelhavet" var jättefin! Kikar här ibland, och är dålig att kommentera, men den var så snygg så ja kunde inte låta bli! ;)