tisdag, april 08, 2008

resedagbok Östersund del 5

( jag har varit för upptagen några dar för att skriva,men såklart jag fortsätter,kan ju inte stanna ute i skogen,hihi )

12.55 Gåstjärnsberget. Ser framför mig en en gås som simmar i en liten tjärn uppe på ett berg,så gulligt.
12.57. Lastbilar sprutar sand på vår blöta bil,väääs.
13.01 Fångsjöbacken. Har de fångat en sjö,eller försökte en fånge fly genom att simma över sjön ? och isåfall,hur gick det för honom ?
13.05 Pirrar i magen vid tanken på vår nya bil,eller är det för att vägen guppar och gunga ? Tur jag inte har anlag för åksjuka,tvärtom, älskar att åka bil.
13.10 tyckte jag hörde en katt nysa ! Enligt kartan är vi i Norrköping!? jaså,jag höll kartan fel, den har 2 sidor.
Jo väg 87,vi är på rätt spår.
13.15 Thailändsk paviljong 7 km, vi får ta det på vägen hem kanske.
Enligt planen skulle vi vara framme kl 14, hur dååå ? 10,4 mil kvar.
13.17. 2 skyltar till höger " Getost " och RMCK, jaha, vad är RMCK ???
43916 mil körda, ja sen bilen var ny alltså.
Får dåligt samvete att jag vill byta ut vår kära bil som varit en familjemedlem i 9 år.
13.28 Krångede, Döviken, Svartmon, skulle nåt hända så borde det hända här, vad alla byanamn blev negativa plötsligt.
13.31 Är jag inte lite nödig igen ? 7,7 mil kvar.
Åkte genom en tunnel, coolt. Ser ut som i Norge.
13.37 Hammerdal,jamen ligger inte det i Norge ?? Undrar om nån läser det här om jag skriver in det i bloggen ? Borde köpa en cd med Kate Ryan,hon är toppen.6,5 mil kvar.
13.47 Stannar på OKQ8.


14.02 Tankade, köpte en stor påse lösviktsgodis för 18 kr,och en älgskalle i plysch till pojken.
Toan var en upplevelse, nyckeln till satt fast i en lappsko ! jag garvade hela tiden inne på toa, och vilken inredning, böcker, tidningar, vykort och gamla tidningar från 40 talet på väggarna.
C hittade 10 kr ute på marken.
14.09 Fick Sms från min far som undrade om vi var framme än.
Äter på en hård lakritsgroda.Jo jag vet,det verkar som att vi äter hela tiden, hihi.
14.18 Det ringde, jag drog upp handväskan med sån fart att den smällde i backspegeln!
Det var min gosse, jag frågade om han saknar oss.
Njaää, jag saknar bilen !
Jaha ja.
Mår lite illa, är nog grodan jag åt, tål inte söta saker så bra. 2,4 mil kvar.
14.31 Än är vi inte framme !! Skulle vara framme kl 14 ju ,så vi skulle hinna äta innan.
Pirrar i händer och fötter, bandspelaren strular, spelar David Hasselhoff i Kalle Anka hastighet.
14.43 Vilse kör runt på måfå ! Dumma Eniro. C säger att han gjorde värnplikten här.
14.49 Pratat med en taxichaufför, vi är ordentligt fel,dumma Eniro, det stod " sväng höger " i en rondell när vi skulle svängt vänster.
14.52 Körde förbi rätt korsning, C försöker vända på en busshållplats.
14.54 wooooo, framme !

(skriver om vårt bilköp och hemresa en annan dag,det blir en kort variant, då kunde jag ju inte skriva nåt alls, eftersom vi körde varsin bil hem)

Inga kommentarer: