tisdag, maj 26, 2009

Frågor och svar

Moa hade blivit utmanad ,svarade på frågorna och skrev sen att den som ville fick anta utmaningen.
Sånt här är kul tycker jag,så här kommer mina svar :

Reglerna är:
1. Svara på frågorna på din blogg.
2. Du får byta ut en fråga mot en egen om du vill.
3. Utmana 8 andra och länka till dem.
*
*
1. Vilken parfym använder du?
Massa olika, min favorit är Paris Hilton Its just me.
*
2. Dagens låt?
Berryz kamen vs cutie ranger,kolla på videon här, det finns engelsk översättning också, har fått den helt på hjärnan.

*

3. Vad ska du äta till middag ikväll?
Kebabkött med fullkornspasta och broccoli.
*
4. Dagens höjdpunkt?
Det blir om ca 2,5 timmar när min snygga man kommer hem från jobbet.
*
5 . Vad skulle verkligen vilja lära dig?
Massor av språk, tänk att kunna tala ryska och japanska flytande exempelvis.
Och så drömmer jag om att ta körkort för buss.
*
6. Vad är det senaste du köpte?
En ljudbok på Tradera, en bok av Andres Küng som handlar om Raoul Wallenberg, vann den för 1 kr, sen är portot 24 kr.
*
7. Vilket är ditt favoritdjur?
Min ljuvliga katt såklart, annars gillar jag igelkottar och elefanter, och sniglar,fast de vill jag inte gosa med såklart.
*
8. Vilket är ditt viktigaste mål just nu?
Att göra en lista över de ställen vi vill se i London, var de befinner sig i förhållande till varann och vad inträdet kostar.
*
9. Vad tycker du om personen som utmanade dig?
Moa är toppen, hon har fantasi och är kreativ, önskar att hon skulle bo här i stan så vi kunde träffas.
*
10. Vilken färg har du på ögonen?
Blå
*
11. Om du kunde ändra något med dig själv, vad skulle det vara?
Vill ju gå ner i vikt,och sen vill jag hinna med mer saker, allt går så långsamt för mig känns det som.
*
12. Om du fick vara var som helst i hela världen några timmar framåt, var skulle det vara?
Röda torget i Moskva såklart.
*
13. Vad tycker du är viktigt med dina vänner?
Att jag kan lita på dem, och att de inte blir sura om jag inte hinenr umgås och maila så ofta när jag har massor att göra.
*
14. Vem skulle du vilja träffa?
Det är ju hur många som helst, och många av dem är döda, exempelvis min mormor som dog när jag var 1 år, farmor dog när jag var 29 år osv.
Av de levande kan jag säga Roger Moore och varför inte Babben Larsson, hon är cool.
*
15. Vilket är ditt drömjobb?
Busschaufför såklart, gärna författare, eller polis.
*
16. Vilket är ditt favoritplagg i garderoben?
Det beror på vilket humör jag är på, men gärna långa svepande kjolar med indiskt mönster.
*
17. Vad är det första du gör när du vaknar på morgonen?
På natten när jag ska på jobbet så kollar jag först hur kallt det är.
När jag vaknar fram på dan så kollar jag posten i första hand.
*
18. Tre saker som får dig att le?
Man, son och katt
*
19. Vilken är din favoritlåt just nu?
Portugals bidrag i Eurovision
*
20. Vilken är din favoritserie?
Sabrina Tonårshäxan, Simpsons, Falcon Crest, Hill street blues ,och en massa annat.
*
21. Vad har du på dig just nu?
En lila klockad kjol och en svart t-shirt med Rhodos tryck.
*
22. Vilket är ditt favoritgodis?
jag äter nästan aldrig godis, är inte så förtjust i det, men turkisk peppar är gott,och såna där stora blå som man kan suga på i en kvart.
*
23. Vilken är din stilförebild?
Tror inte jag har nån, men Underbara Clara klär sig fint.
*
24. Ditt bästa köp?
Vet inte, Nya söta Volvo kanske ?
Eller nån bra skiva eller bok
Eller min Claes ,haha, jag brukar säga att jag vann honom på Tradera ,för vi träffades på chatten där,och jag bjöd på en auktion med en film bara för att få hans telenummer, men han hade hemligt nummer, morr.
Tog väl ett halvår innan jag fick telenumret tillslut.
Eller kissekatt då, bara 100 kr för en så ljuvlig kattflicka var ju ett fynd.
*


Jag utmanar ingen särskild,den som vill får hoppa på stafetten.

2 kommentarer:

Nikita sa...

sv: Okej, Kenza är en utav sveriges största bloggare :) hhtp://KENZAS.se

Jaa, man blir jätteglad av fokis blogg :D

kram!

Moa - En magisk purt... sa...

Vad kul att du svarade! KUl också att du skulle kunna tänka dig att bli författare som j är mitt drömyrke nr 1!