söndag, maj 17, 2009

Grattis Christina !

Stort grattis till min svägerska Christina som fyller år idag =)
Claes hade tänkt ringa, men sen vi varit i kyrkan, på loppis, lagat mat och ätit, då blev han slapp och slö och halvt dö ,hihi

Ja han följde alltså mig till kyrkan,och så for vi efter första mötet, det var stor loppis på Travbanan, där folk får hålla sig med bord själv, många hade sakerna direkt på släpvagnen.
Men man kan ju undra om folk vill sälja eller inte ??
En del är ju så svindyra, 40 kr för en bok, 250 för en klänning, 20 för cd osv osv.
Vi gjorde en del fynd, + lite cdskivor, dvdfilmeroch kalle Anka pocket som inte kom med på bild.
( jodå vi har köpstopp, inga prydnadssaker köptes, inga gosedjur, jag tycker vi var duktiga )
Men jag blir lite sur på de klassiska felen som loppissäljare alltid gör :
Kartonger i mängder framför bordet så man inte når sakerna och får strääääcka på sig för att kunna plocka upp nåt, jag tappar lusten då, är ju rädd att skada nån grej.
Kartonger med böcker, skivor eller filmer, och så är titlarna antingen typ varannan mot köparen varannan mot säljaren, eller så är exakt allt med titeln mot säljaren, hur tänker de då ?
Inte orkar jag titta på saker när jag får vrida huvet fram och tillbaks och nästan ur led.
Så alla de som står och säljer antikviteter, det är ju loppis ! Då vill man fynda, men det finns de som har bara några få skålar vaser mm, för sådär 200- 600 kr st, ingen stannar där,men de som har fyndlådor för 5 kr prylen osv, där är det kö för att kolla på grejer.
Sen undrar jag ju varför folk hyr in sig på en loppis som är mellan 12- 16 och börjar packa ca 14.40 ? Först tänkte vi att det var nån som hade nåt viktigt de skulle hem och göra, men sen började den ena efter den andra packa, ca 15.15 var det nästan inget kvar, alla packade, bar på lådor, körde bil inne bland borden osv.
Nog för att vi hade hunnit se det mesta då,men ändå, ska det vara till 16 så ska det väl.

Våra coola fynd :
Samlarbox Hannibal med film, cd, vykort + bok ( 15 kr )
Vhs film Nicke o Nilla 5 kr ( ja vhs jag vet,men de filmerna finns inte på dvd,och jag är ju tokig i Pernilla )
Böcker Dean Koontz, Stephen King och Harry Potter ( 40 för alla 5 ! )
London docka ( 10 kr ) London taxi ( 40 kr ) Rhodos solfjäder ( 5 kr )
Broderiset med mönster på massa coola typer, mer än vad som syns på framsidan, aidaväv och broderigarn i många fäger, 15 kr.


Inte på bild : Markoolio cd + lite mer, 5 kr kostade den cdn, 3 singlar 5 kr för alla tre.

Det är också mysko, att så många försöker sälja hembrända saker !?
Jag hittade först den där Markoolio cdn, kollade, nähääää en hembränd, sen på ett annat ställe, samma skiva, nähäää hembränd igen !! morr vääääs.
Sen tredje gången, yes ! en äkta.
Det var ju var och varannan säljare som sålde brända cd,dvd, xbox spel, jamen suck.


Min läckra väska : 30 kr

1 kommentar:

Foki sa...

*svar:* Tack så mycket! :) Vad roligt att både du och din son gillar bloggen. :D

Hälsa till pojken!

Mvh!