torsdag, september 01, 2011

Det dolda vykortet


Jag köpte en Byrå för ett tag sen, och när jag skulle torka ut lådorna så drog jag ut dem hela vägen, och under den understa lådan, där satt ett vykort fasttjepat.

Från Dhaharan, stämplat i Jedda 17 mar 1982.
Adresserat till en kvinna i Öjebyn.
Texten lyder : Det blir bara värre och värre, jag sover knappt, äter knappt nåt längre, jag bara längtar efter dig älskling !
Prata om att vara kär, det formligen droppar av mig.
Jag hoppas att jag får ditt band snart för jag vill höra din röst.
Tro det eller ej, men han älskar dig så in i h....
Love you, Benny.

Då ställer jag följande frågor : Varför var vykortet tejpat fast under lådan ?
Hade hon gömt det, och för vem ? Varför står det " han älskar dig " menar han sig själv i tredje person, eller är ytterligare en man inblandad ?
Och fick de nånsin varann ?

Jag tyckte det var spännande att hitta kortet, får nästan lust att efterlysa kvinnan i nån veckotidning för att få veta vad som hände.

3 kommentarer:

agnelia sa...

Jättespännande!
Min tankar fantasierar iväg och säger mig att de inte fick varann eller att det tog slut snart men att hon hade lite svårt att glömma honom helt trots nytt förhållande/äktenskap och därför sparade vykortet som ett minne av sin svunna kärlek, men väl dolt där i byrån för sin nuvarande kärlek.

Anna K sa...

Haha! Öjebyn, där jobbar ju jag :-) Tycker också att historien känns kul och spännande :-)

Ellinor sa...

Hon bor inte kvar på samma adress då? Kolla på Eniro eller hitta.se