torsdag, september 01, 2011

Fyrtal i kändisar

Jag har ju en utmaning, 101 mål på 1001 dar, och ett av målen var att få en autograf av Martina Haag.

Ta-daaaa, fast jag är förkyld och känner mig allmänt svag och ynklig, så visst åkte jag in till stan för att träffa henne. Jag tog till alla knep för att bli frisk, badade, drack honungsvatten, åt cayennepeppar !
Och jämfört med i går så är jag mycket friskare.


Hon signerade mina böcker, jag har 4 av 5, sa jag. Då log hon och sa : 4 av 6, jag kommer ut med en ny bok nästa vecka.
Jag har googlat nu och hittade detta på SvD :
Martina Haags sjätte bok "Glada hälsningar från Missångerträsk". Boken handlar om två systrar, den ena en innerstadstjej som bor i Stockholm och den andra en småbarnsmamma i Lappland, som genom en hemlig överenskommelse bestämmer sig för att hjälpa varandra.

Till höger på bilden ser man en hälsning från Underbara Clara, min absoluta favoritbloggare, jag blev så glad när hon dök upp.


Hon är så gullig, jag blir glad av henne :)


Jag blir sugen på att skaffa lugg, fast jag kanske inte skulle passa i det lika bra som henne ?



The Moniker, Daniel Karlsson, en jättetrevlig kille.


Autograf i block och så signerade han Idolskivan från 2007 som var hans genombrott.


Arja Saijonmaa ville inte bli fotad, för hon var osminkad, men hon var väldigt rar och signerade mina skivor, hon blev glad att jag hade min gamla skiva med henne från 1977, och sa att det är så många unga som inte känner till Theodorakis, jag berättade att jag har vuxit upp med den skivan, jag kunde alla låtarna utantill redan som barn.

Jag var på konsert med henne på 80 talet, men personalen lät mig inte träffa henne då, jag berättade det för henne, och hon sa att det var synd, men hon ska komma tillbaks till Umeå till sommaren och ha 2 konserter, och då ska jag få träffa henne och fota, och skulle personalen hindra mig då så ska jag hälsa dem från henne att hon vill träffa mig :)


Kan man inte fota så får man stå med kameran beredd när hon var i tv sen på kvällen, det får duga ;)

1 kommentar:

Ann-Charlotte sa...

Vad roligt!! Martina Haag har jag med... men jag har nog bara två av hennes böcker tror jag.