lördag, mars 30, 2013

Biobesök

 Ikväll var jag och Claes på bio och såg på Bäst före.
Filmen handlar om tre vänner, en gift man som får veta att han har prostatacancer, en man som ligger i skilsmässa, och en man som är sjukpensionär och ständigt klagar på ekonomin.
De vinner på V75 och åker på en kryssning till Finland.
Ombord börjar de gå varandra på nerverna och blir mer och mer irriterade på sina vänner.
Filmen är en dramakomedi, och jag tyckte den var helt ok.
Ibland var det väldigt kul, särskilt som en kvinna i salongen skrattade väldigt högt, så började jag skratta åt henne.
Brasse Brännström gör en mycket bra tolkning av sin roll, önskar att han kunde komma till Umeå, han har jag aldrig träffat.

Sen gick vi ut på promenad, men jag hade varken vantar eller sjal och kylan bet mig i kinderna, längtar så tills vi får komma till värmen och palmerna.
Inte länge kvar nu.
Vi hade dessutom fått för oss att gå ut och äta, men inte var det öppet nånstans på påskafton, så vi köpte med oss burgare från McD och åt hemma istället.

Inga kommentarer: