måndag, mars 11, 2013

Torgny Lindgren och Sylvia Vrethammar

I fredags var jag så ivrig att träffa Sylvia Vrethammar, och då fick jag Torgny Lindgren som bonus.
Jag kan erkänna att jag aldrig läst nåt av honom, det har aldrig blivit av.
Cool farbror, när han skrev autografen sa han : Jag skriver väl inte på nån låneförbindelse nu ? och så log han busigt.



Sylvia verkar ha hittat ungdomens källa, 67 år och så här vacker, hon har verkligen klass.
Hon var trevlig och glad också, jag tyckte hennes låt var så fin i melodifestivalen, hon borde ha vunnit, hon är en bra artist som kan sjunga, många yngre står bara och ylar på samma mening gång på gång och förväntar sig att den dunkande musiken ska räcka.
Hennes text har frid och semesterkänsla. Den låten kommer jag att lyssna mycket på i sommar.


Hon var med i Melodifestivalen 2002 också, och så har jag en skiva jag ärvt av min far.
Torgny klagade på att pennan var klumpig.
Det står : Anna med värme, förf. Torgny Lindgren, men det är ju ett ord till med också, undrar vad det är ?

2 kommentarer:

Ellinor sa...

Jag tror det står "från" frf. Torgny...

Samara sa...

Ja du har rätt, att jag inte tänkte på det :)