tisdag, mars 19, 2013

Resefeber

Jag som brukar planera mina resor långt i förväg, ja nu har jag planerat den här resan till Lanzarote i 5 år, men det var först för ca en vecka sedan vi bokade, och nu är det inte länge kvar tills vi åker, jag räknar dagarna nu.
På biblioteket fanns bara två guideböcker , själv har jag ingen, det är lite konstigt, andra resmål som exempelvis Kreta finns massa böcker om.
 5,5 timmar tar det att flyga, förra gången jag åkte dit var 1986, då tog resan 8 timmar.

Jag längtar extra mycket till Parque Rancho Texas, som är dels en djurpark och dels en temapark, jag har sett på bilder att det verkar vara riktigt spännande där.

Ikväll har jag simmat 700 meter, så har jag bokat tid för massage imorgon, måste börja förbereda mig för att vara i toppskick innan resan.
Jag har också börjat gå igenom min garderob för att se vad jag ska ha med, och vad jag kan rensa ut och kasta, jag har en del tråkiga kläder med fläckar som inte går bort osv, sånt är inte inspirerande.

Nån som har tips på bra affärer där man kan köpa typ rosa-rutiga  glada blusar ?

Inga kommentarer: