torsdag, augusti 06, 2009

Lite böcker

Jag kom att tänka på att det var ett tag sen jag skrev om de böcker jag läst,och nu när jag kollade så var det 24 augusti i fjol ! Ojoj, ja jag har ju läst massor sen dess, men jag har skrivit upp i en liten bok vad jag tyckte om dem, så nu kommer en liten lista.

* Brobypojkarna ,av Gustaf Örnulf
2 pojkars äventyr i djungeln mm, första halvan av boken var spännande,men sen blev den seg konstigt nog.

* Görings Sverige - en hatkärlek , av Björn Fontander.
En levande bok som ger en bra bild av Göring, hans liv och hans anhöriga, men den var lite för detaljerad och tjock, hade kunnat kapas ner en bit, men jag rekommenderar den.

*De oskuldsfulla , av Kristina Jones .
Långtråkig bok en en sekt, det hände inte så mycket, och hoppade hit och dit i handligen och åren.
Den sålde jag på Tradera, rekommenderar den inte.

*Edward Finnegans upprättelse , av Hellström och Roskvist.
Fascinerande bok om en dödsdömd fånge som är oskyldig.
Jag rekommenderar den,men när jag vet hur den slutar så kändes det som att jag inte ville läsa om den, sålde den med.

*Om en Buick 8, av Stephen King.
En bil som egentligen är något helt annat, snarare en port till en annan dimention.
Jättespännande, men hade kunnat vara tunnare.

* Dit ödet för mig, av Shirley Palmer
Amerikanska i Saudi Arabien, räddar livet på en tjej och de flyr ut i öknen.
Kändes inte så äkta, hade jag varit förlaget skulle jag ha bett författaren skriva om den lite.

Inga kommentarer: