måndag, september 14, 2009

Skrattar ihjäl mig

Ja jag skrattade så jag grät nyss.
Det ringde.
Jag : Hallå ?
Äldre farbror : då har jag nog kommit fel, förlåt då.

1 minut senare, det ringer.
Jag : Hallå ?
Samma farbror : är det hos ( jag cencurerar namnet nu ) ?
Jag : nej det är hos familjen Bengtsson.
Farbrorn : oj,då kom jag fel igen.
Jag : vad ringde du för nummer ?
Farbrorn : (säger numret )
Jag jaha, men vi har (säger vårt nummer, 2 siffor är omkastade )
Farbrorn : det förklarar saken, förlåt än en gång.

1 minut senare , det ringer.
Elis : ja det är Elis.
Farbrorn : vaaa ?
Elis : ja det är Elis.
Farbrorn : vem är det ?
Elis lägger på.
(inte artigt av honom ,jag vet,jag har sagt åt honom att det var fel )

1 minut senare, det ringer, jag och Elis börjar gapskratta.
Jag : hallå.
Farbrorn : var är jag nånstans ?
Jag ,skrattandes : hos fahahamiljhehen Behehenghahasson.
Farbrorn : Vasa ?
Jag försöker lugna mig : hos familjhehen Behehngtsohohn.
Farbrorn : Men då är det ju fel igen,men förbaskat också,
är det nåt fel på min telefon ? Ja nu slutar jag ringa ! Förlåt än en gång.
Jag : det är lugnt.
vi lägger på.

1 kommentar:

Kalla Mig Linda sa...

DU skriver underbart och underhållande, jag måste börja läsa din blogg. Eller ja, jag har ju tekniskt sett redan börjat med det, men du förstå vad jag menar :)

Kram på dig