söndag, mars 21, 2010

En till kyrklig dag

Idag var det andra dan på konferensen, min mor och hennes man var också med på mötet fast de inte är kyrkisar,men de gillar just de här mötena.
En man höll tal om att äktenskap liknar broar, de hålls upp av pelare, men utsätts alltid för små skakningar när bilar passerar eller stora skakningar när lastbilar passerar, och ibland måste man lägga på mer asfalt, men om man inte underhåller bron eller äktenskapet så kan de rasa . Hmmm, det lät bättre när han sa det, jag är dålig på att återberätta, men ni förstår nog ungefär hur han menade.
Så var det ytterligare ett antal som talade, och vi sjöng psalmer, och kören sjöng.

Idag har det varit soligt och fint, men strax under nollstrecket, nu är det - 7,4, jag hoppas det blir vår nån gång.
Jag och Claes har gått igenom massor av papper, gamla räkningar och sånt, det blev en stor skillnad på skrivbordet, en del var ända sen i somras, undrar varför man låter det gå så långt innan man tar tag i det.
Nu håller skrivbordet snart på att vara rensat och klart, jag tar lite åt gången, för hela tiden hittar jag intressanta saker att åtgärda.

Inga kommentarer: